4 maj 2014

Nya rullarna redo.

Ikväll färdigställdes rullarna vi vann på gäddfestivalen i höstas. Har velat fram och tillbaka om jag skulle behålla dem då de saknar räkneverk + att jag föredrar att ha vänstervevat. Men har nu bestämt mig för att ge dem en chans i alla fall, att veva med höger hand har man i alla fall fått träning på när man vevat på en sådär 3500m lina! 5 av rullarna är bestyckade med flerfärgad flätlina som byter färg var 10:e meter så där får man ganska bra koll på linsläppen. De andra 5 har nylon och där har jag skaffat lösa linräknare, förutom att den ena var trasig redan ur förpackningen så tycker jag att det funkade över förväntan bra. Anledningen till att jag kör olika är helt enkelt för att testa vad jag tycker funkar bäst, har enbart kört flätlina i modern tid och tycker det funkat bra. Men många, och då kanske framförallt de som håller på med laxtrolling förordar nylon då det har en viss töjningsförmåga. Så vi får väl se vad det är som ryker och vad som blir kvar. Grejorna skall testas redan i morgon med den här vårens troligtvis sista pass på Vättern. Blir en hel del mixtrade också för att allt skall vara till belåtenhet inför nästa helgs premiär på tävlingssäsongen, då drar vi nämligen till Sunne och Lake Tour! Skall bli kul att komma igång igen, förhoppningsvis lyckas vi bättre detta år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar