23 mars 2014

Sportfiskemässan

Igår vart det en spontantur till Sportfiskemässan. Hade inte tänkt att åka dit i år men tyckte inte direkt att det blåsiga vädret inbjöd till fiske, så med inga andra planer packade jag in sambo, dotter och bror i bilen och färden gick mot Stockholm. Vi anlände runt lunchtid, vilket tydligen var populärt. Kön ringlade sig lång, och med ett kösystem som lämnade en del att önska tog det en stund att komma in.


Väl inne så öppnade sig himmelriket för den fiskeintresserade, montrar med allt man kan önska sig breder ut sig. För att inte tala om alla båtar som står uppställda att dregla över.
Jag har dock lite svårt att få någon struktur över det hela, glider mest omkring åt det håll det går att gå. Vi bestämmer för att skilja på oss, går helt enkelt inte att gå 3 vuxna och en 1-åring på ett effektivt sätt.

Fiskintresserad, ser lovande ut!
Sambon och barn går iväg åt sitt håll, och brorsan och jag åt vårt. Vi börjar kolla över butiksutbudet för att se om det finns några fynd, något av det roligaste med sådana här mässor. Framförallt är det väl beten jag tittar efter, man kan aldrig ha för många. Stannar till vid basängen där det pågår en förevisning om spinnflugor, de ser fina ut i vattnet. Men är inget fiske jag planerar att börja med inom den närmaste tiden.

Vi kollar vidare men fyndutbudet är dåligt, något jag dock inte är överraskad över. Det har varit samma på de två tidigare Sportfiskemässor jag varit på.
Hittar dock Predatek Viper för 99 kr/st vilket får ses som ett bra pris så det får bli ett par sådana. Samt några flyt ZALT för 75 kr/st, eller de hittar faktiskt sambon... det är bra med spanare! Tiden rinner iväg och det är dags att åka hem igen, blev inte så många timmar på plats men idag var huvudsyftet att göra något med familjen. Att få göra det på sportfiskemässan är ju så klart en bonus!





Vill även passa på att tacka alla som hjälpt mig i lanserandet av min blogg, och givetvis även er som besökt sidan. Att komma upp i drygt 350 besökare första dygnet känns fantastiskt kul!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar